III. Vežimo sutarties sudarymas ir vykdymas

Krovinio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas yra važtaraštis. Važtaraščio nebuvimas, pametimas ar neteisingas užpildymas neturi įtakos nei sutarčiai, nei sutarties veikimui. Šiuo atveju taip pat taikomos šios Konvencijos nuostatos.

CMR konvencijos 4 str. numato, jog pagrindinis dokumentas, patvirtinantis vežimo sutarties sudarymą, yra važtaraštis. Važtaraštis įrodo vežimo sutarties sudarymo faktą. Taigi, net jeigu šalys nėra sudariusios rašytinės vežimo sutarties (atskiro dokumento), vien jau pats CMR važtaraštis yra pakankamas įrodymas, kad vežimo sutartis yra sudaryta ir kad krovinys perėjo vežėjo dispozicijon, nebent bus įrodyta priešingai (CMR konvencijos 4 str., 9 str. 1 p.).

Nors CMR konvencija suteikia važtaraščiui svarbią įrodomąją reikšmę, tai jokiu būdu nereiškia, kad krovinių vežimo sutarčių (užsakymų) sudarymas yra beprasmis. Svarbu turėti omenyje, kad CMR važtaraštyje yra nurodomi tik pagrindiniai, labiau techniniai su krovinio transportavimu susiję duomenys, tačiau nei pervežimo kaina, nei terminai, per kuriuos vežėjas įsipareigojo pristatyti krovinį į paskirties vietą, nei daugelis kitų reikšmingų sąlygų važtaraštyje nėra nurodomos.

CMR konvencijos 4 str. taip pat nurodyta, jog važtaraščio nebuvimas, pametimas ar neteisingas užpildymas neturi įtakos nei sutarčiai, nei sutarties veikimui. Tokiu atveju šalių santykiams taip pat taikomos CMR konvencijos nuostatos. Tačiau nereikėtų suprasti šios nuostatos kaip vienareikšmiško išsigelbėjimo. Važtaraščio pametimas, jo nebuvimas ar neteisingas užpildymas neabejotinai gali sukelti neigiamų pasekmių, pavyzdžiui, gali būti labai sudėtinga įrodyti krovinio paėmimo ar pristatymo faktą.

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti