V. Pretenzijos ir ieškiniai

CMR konvencijos 30 str. įtvirtinti terminai, per kuriuos vežėjui turi būti pareiškiamos pretenzijos, taip pat šių terminų skaičiavimo taisyklės. Šie terminai taikomi tokiems vežėjui reiškiamiems reikalavimams (pretenzijoms):

Šiame straipsnyje nurodytos pretenzijos neturėtų būti suprantamos kaip išsamus rašytinis dokumentas su visais žalos apskaičiavimais ir įrodymais. Pretenzija yra pripažįstamas ir, pavyzdžiui, krovinio gavėjo įrašas važtaraštyje, iš kurio galima suprasti, kad krovinys prarastas arba kad trūksta dalies krovinio, arba kad kroviniui padaryta žala. Pavyzdžiui, gavėjas gali važtaraštyje įrašyti, kad: „Pristatytos tik 20 dėžių. Trūksta dar 15kos dėžių“; arba „Krovinys sugadintas“; arba „Sugadinta 20 dėžių krovinio“; kt.

Pretenzijoje, kuri turi būti pareiškiama dėl neakivaizdžių krovinio trūkumų, vėlgi neprivalo būti nurodyta patirtų nuostolių suma, jeigu pretenzijos pareiškimo dieną ši suma dar nėra žinoma (pavyzdžiui, jeigu žalą dar turi įvertinti ekspertai). Tačiau patartina tokioje pretenzijoje nurodyti priežastis, dėl kurių pretenziją reiškiantis asmuo dar negali įvardyti patirtų nuostolių sumos, arba bent jau įrašyti, kad konkreti patirtų nuostolių suma bus nurodyta vėliau.

Atkreipiame dėmesį, kad CMR konvencijos 30 str. įtvirtinti terminai taikomi būtent pretenzijoms, bet ne ieškiniams. Ieškinio senaties terminai yra įtvirtinti kitame CMR konvencijos straipsnyje, o būtent CMR konvencijos 32 str. 2 p.

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti