IV. Vežėjo atsakomybė

CMR konvencijos 26 str. 1 p. nustato, kad siuntėjas gali važtaraštyje įrašyti tam tikras instrukcijas vežėjui (su sąlyga, kad bus apmokėtas suderintas užmokesčio už vežimą priedas) ir nustatyti papildomą krovinio vertę (CMR konvencijos 6 str. 2 p. d papunktis). Nurodoma papildoma krovinio vertė (tikslinė suma) reiškia, kad krovinio siuntėjas yra ypač suinteresuotas krovinio pristatymu. Vežėjui vežimo metu nevykdant ar netinkamai vykdant instrukcijas, jei dėl to krovinys prarandamas, sugadinamas ar vėluojamas pristatyti į paskirties vietą, iš vežėjo gali būti pareikalauta nuostolių, kuriuos sudaro ne pirminė krovinio vertė, bet krovinio vertė, lygi pirminės krovinio vertės ir papildomos krovinio vertės sumai, atlyginimo.

Deklaravus papildomą krovinio vertę, kaip tai numato komentuojamo straipsnio 1 p., iš vežėjo gali būti pareikalauta ne tik kompensacijos (apskaičiuojamos pagal papildomą krovinio vertę) už prarastą ar sugadintą bei ne laiku pristatytą krovinį, bet ir papildomų nuostolių atlyginimo (pavyzdžiui, negauto pelno), kurie taip pat apskaičiuojami pagal papildomą krovinio vertę. Tokie papildomi nuostoliai atlyginami tik juos įrodžius.

 

74 - Clarke, M. in International carriage of goods by road: CMR, fifth edition, London: Informa, 2009, p. 311.

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti