III. Vežimo sutarties sudarymas ir vykdymas

CMR konvencijos 11 str. 1 p. įtvirtinta siuntėjo pareiga pridėti prie važtaraščio visus reikiamus dokumentus, taip pat suteikti vežėjui visapusišką informaciją, reikalingą muitinės bei kitiems formalumams atlikti. Vežėjas šių dokumentų ir informacijos teisingumo ir visapusiškumo tikrinti neprivalo (CMR konvencijos 11 str. 2 p.).

Teismų praktikoje nurodoma, kad CMR konvencijos 11 str. 1 p. įtvirtinta siuntėjo pareiga reiškia, kad siuntėjas privalo pasirūpinti importo ir eksporto leidimais, kilmės sertifikatais ir kitais dokumentais, kurių reikalaujama įvažiuojant į atitinkamos valstybės teritoriją.43

Tačiau ši siuntėjo pareiga negali būti suabsoliutinama, t. y. negalima teigti, kad siuntėjas yra atsakingas už absoliučiai visų dokumentų, reikalingų muitinės bei kitiems formalumams atlikti, pateikimą.

Pastaba: ETMK (Europos transporto ministrų konferencijos) leidimas – tarptautinio krovinių vežimo leidimas, suteikiantis teisę vežti krovinius už atlyginimą kelių transporto priemone tarp ETMK šalių narių (ETMK šalys: Airija, Albanija, Armėnija, Austrija, Azerbaidžanas, Baltarusija, Belgija, Bosnija ir Hercegovina, Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Graikija, Gruzija, Islandija, Ispanija, Italija, Jungtinė Karalystė, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Lietuva, Malta, Moldova, Nyderlandai, Norvegija, Buvusioji Jugoslavijos Respublika Makedonija, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Rusija, Serbija ir Juodkalnija, Slovakijos Respublika, Slovėnija, Suomija, Švedija, Šveicarija, Turkija, Ukraina, Vengrija, Vokietija) arba važiuoti tranzitu per vienos ar kelių ETMK šalių narių teritorijas. Šie leidimai negalioja vežimui tarp ETMK šalies narės ir trečiosios šalies (ne ETMK narės).

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti