VI. Nuostatos, susijusios su vežimais, kuriuos paeiliui vykdo keli vežėjai

Ieškinys dėl krovinio praradimo, sugadinimo ar pristatymo termino viršijimo, išskyrus priešieškinio ar prieštaravimo būdu pateikiamus ieš kinius tos pačios vežimo sutarties byloje, gali būti pateiktas tik pirma jam, paskutiniajam arba tam vežėjui, kuris vykdė vežimą tuo metu, kai atsitiko tai, kas sąlygojo krovinio praradimą, sugadinimą arba pristatymo termino viršijimą; ieškinys gali būti pareikštas ir keliems vežėjams, kurie vežė tą patį krovinį.

Taigi, tais atvejais, kai vežimą vykdė keli vežėjai ir vežimo metu krovinys buvo sugadintas, prarastas ar pavėluota jį pristatyti, reikalavimo teisę turintis asmuo gali pareikšti ieškinį šiems vežėjams:

CMR konvencija netaikoma ekspedijavimo, krovinių pervežimo organizavimo sutarčiai.98 Taigi pirmiausia svarbu nustatyti, kas atitinkamu atveju laikytini vežėjais, kuriems gali būti reiškiami reikalavimai atlyginti nuostolius dėl prarasto krovinio CMR konvencijos pagrindu (plačiau apie tai, kas laikomas vežėju CMR konvencijos prasme, skaitykite CMR konvencijos 3 str. komentarą).

Galimybė pareikšti reikalavimą vienam ar keliems vežėjams, neatsižvelgiant į jo dalyvavimo krovinio vežimo procese pobūdį, vertinama kaip papildoma siuntėjo (gavėjo) interesų apsaugos garantija, suteikianti teisę siuntėjui (gavėjui) gauti nuostolių atlyginimą, neapsiribojant konkrečiu vežėju. Tuo tarpu konkretaus vežėjo kaltė reikšminga tik sprendžiant vežėjų tarpusavio atsakomybės už padarytus nuostolius klausimą.99

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti