III. Vežimo sutarties sudarymas ir vykdymas

Siuntėjas atsako prieš vežėją už nuostolius, padarytus asmenims, įrengimams ar kroviniams, taip pat už išlaidas, atsiradusias dėl netinkamos krovinio pakuotės, išskyrus atvejus, kai priimant krovinį pa kuotės pažeidimas vežėjui buvo žinomas ar akivaizdus, tačiau apie tai jis važtaraštyje neįrašė atitinkamų pastabų.

Remiantis suformuota Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktika, CMR konvencijos 10 str. nuostatos taikytinos tik tais atvejais, kai vežamos supakuotos prekės ar prekės, kurios pagal savo savybes turėtų būti gabenamos tik supakavus, ar yra susiklosčiusi bendroji prekybos praktika tam tikras prekes gabenti keliais tik supakavus.41 CMR konvencijos 10 str. nuostatos turi būti vertinamos ir aiškinamos kartu su CMR konvencijos 8 str. bei 9 str. 2 p. nustatytais įpareigojimais vežėjui dėl krovinio ir jo pakuotės būklės patikrinimo bei šių įpareigojimų neįvykdymo pasekmių.

Paprastai už krovinio tinkamą pakavimą yra atsakingas siuntėjas, nebent šalys būtų susitarusios kitaip. Todėl jeigu nustatoma, kad dėl netinkamos krovinio pakuotės krovinys buvo sugadintas ar prarastas arba buvo padaryta žala kitiems ta pačia transporto priemone gabentiems kroviniams, vežėjui, vežėjo turtui, tretiesiems asmenims ar jų turtui, atsakomybė už šią žalą paprastai kyla siuntėjui. Tokia taisyklė įtvirtina ir CMR konvencijos 10 str.

Tačiau siuntėjas gali būti atleidžiamas nuo atsakomybės arba jo at sakomybė atitinkamai mažinama, jeigu vežėjas, priimdamas vežti netinkamai supakuotą (ar nesupakuotą, nors pagal krovinio rūšį ar kitas savybes pakuotė tokiam kroviniui vežti yra būtina) krovinį, į CMR važtaraštį neįrašė atitinkamų pastabų (CMR konvencijos 10 str.).

Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.

Daugiau apie produktą Prisijungti