Konvencijos 14 str. 1 p. nurodyta, kad jei dėl kokių nors priežasčių vežėjas sutarties negali vykdyti važtaraštyje numatytomis sąlygomis, iki krovinys pasieks paskirties vietą, vežėjas privalo gauti asmens, kuris pagal Konvencijos 12 str. taisykles tuo metu turi teisę disponuoti kroviniu, instrukcijas.
CMR konvencijos 14 str. 1 p. nurodytos situacijos pavyzdžiais galėtų būti šie atvejai: kai vežėjui nepavyksta rasti krovinio gavėjo CMR važtaraštyje nurodytu adresu; kai dėl kokių nors priežasčių krovinio gavėjas atsisako priimti krovinį; kai sugedus transporto priemonei, kuria gabenamas krovinys, prireikia jį perkrauti į kitą transporto priemonę; ir kt. Įvykus tokiai ar panašiai situacijai, vežėjas turėtų pagal CMR konvencijos 12 str. taisykles nustatyti kroviniu disponuojantį asmenį (dažniausiai tai būna siuntėjas) ir paprašyti jo duoti nurodymus dėl tolesnių veiksmų.
Be to, svarbu pažymėti, kad vežėjas dėl tolesnių nurodymų į kroviniu disponuojantį asmenį turėtų kreiptis prieš atlikdamas atitinkamus veiksmus.
Pavyzdžiui, Lietuvos apeliacinis teismas nagrinėjo bylą, kurioje buvo nustatyta, kad sugedus vežėjo transporto priemonei, vežėjas iškrovė krovinį ir surašė naują važtaraštį dar prieš kreipdamasis į siuntėją dėl instrukcijų gavimo. Teismas konstatavo, kad tokie vežėjo veiksmai neatitiko CMR konvencijos 14 str. 1 p. reikalavimų ir laikė šią aplinkybę viena iš priežasčių pripažinti vežėją atsakingą už siuntėjo patirtus nuostolius.50
Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.
Daugiau apie produktą Prisijungti