CMR konvencijos 2 str. įtvirtintos taisyklės dėl CMR konvencijos taikymo tais atvejais, kai krovinys gabenamas ne vien kelių transportu, bet ir bent viena kitokios rūšies transporto priemone. Pavyzdžiui, kai dalį kelionės krovinys gabenamas automobilių transportu, ir dalį geležinkelio transportu.
Lietuvos teismų praktikoje vežimas, kai krovinys gabenamas nau- dojant dvi ir daugiau transporto rūšių, vadinamas multimodaliniu.8 Lietuvos Respublikos teisės aktuose ši sąvoka nėra apibrėžta.
Nacionaliniuose teisės aktuose „multimodalinio vežimo“ apibrėžimas nėra pateiktas. Lietuvos ir užsienio valstybių teisės doktrinoje išskiriamos kelios multimodalinio vežimo rūšys, tačiau šiame komentare jos neanalizuojamos. Bene pirmą kartą Lietuvos teismų praktikoje multimodalinio vežimo sąvoka ir tokiam vežimui taikytinos taisyklės buvo išaiškintos Lietuvos apeliacinio teismo 2014 m. gruodžio 18 d. nutartyje.9 Šioje byloje buvo nagrinėjamas ginčas dėl vežėjo atsakomybės sąlygų praradus dalį krovinių, gabentų tarptautiniais maršrutais naudojant keletą transporto rūšių, būtent automobilių ir geležinkelio transportą.
Šioje nutartyje teismas pateikė šiuos svarbius išaiškinimus, grindžia mus ir užsienio teisės doktrina bei praktika:
Prieiga prie šio turinio suteikiama tik „VŽ Sutartys" prenumeratoriams.
Daugiau apie produktą Prisijungti